12.04// mimmi när hon jobbar


Jahapp hej svejs (och hej Tove som vill att jag bloggar). Sitter på jobbet i Ängelsberg som jag hoppades på att jag skulle slippa iår, men då Avesta har den högsta ungdomsarbetslösheten i Dalarna så fick jag återvända. Alltså jag vet jag låter som en bortskämd skitunge som klagar på att ha ett jobb med gratis fika, ren luft, P3 på radion och ja. Det är najs MEN inte när det inte kommer någon och fikar......... Så går det när man öppnar ett fik mitt ute i skogen. 
Så jaaaa jag sitter ensam i ett torp aka café just nu och dricker earl grey-te. 

Annars då? Jo jag har varit på bråvalla som ägde då vi bland annat träffade Frej Larsson från Maskinen (Jaaa jag har outat detta på både insta, Twitter och Facebook två gånger MEN jag skiter it för det var fan det bästa som hände under bråvalla) och alla grymma artister. Mando Diao förvånade lika så Lana och Bombay Bicycle Club. Besvikelsen: Of Mice and men och att arrangörerna sög dase på att få festivalen att fungera. Man trodde ju att de skulle lärt sig ngt från förra året men ICKE. Men vadå, otömda bajamajor och trasigt betalsystem är väl trevligt!?!?!? Nej.

Hade iaf bästa tjejerna med mig och vi rockade. Vänskap är så mycket mer värt än allt annat. Mer än dumma killar. 

Så ja jag har det bra, trots trist jobb och regn. Jobbar varannan vecka så jag kommer vara ledig ändå vilken är så najs. Känner mig dock lite som ett skilsmässobarn då jag bor hos mina föräldrar varannan vecka nuförtiden, men det är mysigt. 

Nu ska jag fortsätta få betalt för att Twittra, spela Candy Crusch och äta fika. Puss hejdååå





Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0