19.50//MITT 2013 OCH INLÄGGET BLEV SJUMILALÅNGT.

 
 
MITT 2013
Mitt 2013 har varit något hela annorlunda. Jag har mått så ofantligt dåligt men också njutit av det liv jag har. Jag har börjat hitta mig själv och insett så mycket om mitt liv och min omgivning. Jag har lärt mig att man får vara svag och orkeslös, att man får göra dumma fyllegrejer och att man får prata. Jag har slutat fokusera så mycket på stressen kring framtiden, och har genom det kanske hittat vad jag ska göra efter studenten. Jag har börjat vara det tjej jag vill vara och den tjejen som jag alltid låtsas att vara. Har insett vilka mina riktiga vänner är och mött nya guldklimpar som jag verkligen värdesätter högt. Nu kommer lite korta punkter om mitt år (utan någon speciellt ordning för fuck that orkar inte, men de går bildvis):

1. Festat mycket med mina goa vänner, allt från princessfest till spontana vinerier. 
2. Karnivalat och druckit vin på en parkbänk mitt i natten med en tjej som visade sig bli en av mina närmaste vapendragare.
3. Åkte till Malmö med mina Fagerstapeepz och stöttade Beautytown i Livekarusellens final. Även om de inte vann så hade jag så sjukt kul. (Trots att jag spräckt ögonbrynet samma dag som vi åkte).
4.Tatuerade in en Håkan-text tillsammans med min bästa kompis och jag vet att det där citatet är på riktigt för oss två. 
5. "Firade" Alla hjärtans dag med mina bittra tjejer. Denna bild är bland de bästa från 2013 (speciellt Mickis, åååååh så jävla svart och svår<3<3<3)
6. Min lilla fucker drog till Norge och jag är så stolt över henne. Sedan drog ännu en nära vän till Norge, och jag är lika stolt där. Så jävla bra tjejer. 
7+8. Klassen igenomförde en musikal. Troligen något av det roligaste jag gjort i hela mitt liv. 
9. Har köpt så många vinylskivor. Och fått vinylskivor. Dessa är fortfarande mina bästa köp. 
10+11+12. Åkte till Bråvalla med ett stort gäng och såg flera band jag bara drömt om att se. Blev kallad femenistfitta, grät nonstop till Thåström, somnade varje natt lyssnandes till "Still Counting" (motvilligt), skrattade till morgonen och hade lera överallt. 
13. Denna bild på mig och Cass är från en fest vi skulle på, och jag vill minnas att den festen slutade med underbart vinylhäng och en super-övernattning. Alltså en av alla efterfester jag styrt under 2013. 
14. I början av året var jag fett inne på matlagning (och nu? lol) och jag bjöd Tove på indiskt och vi vinylade. Saknar detta. 
15. Klippte av mitt hår där kring midsommar. Älskade det men nu ska det växa ut. 
16. Började hänga mer och mer hos Norea och Pierre. Det har blivit som min lilla frizon. Ofta har andra underbara vänner varit där också, vilket gör att jag tror att det inte bara är jag som har N&Ps lägenhet som frizon. Så jävla bra människor. Älskar dem. 
17. Åkte till Stockholm med mor och far och gick på musikal. 
18. Tatuerade mig igen och nu sitter min uggla där. Som jag har längtat. 
19. Såg tjejerna ta studenten. Är så jävla stolt över dem alla. Snart är det fan min tur också. Herregud. 
20. Har secondhand-shoppat. MYCKET.
21. Taco-mös med Kikz, Kumlin och Filip. Grabbarna som man inte hade träffat på ett tag, men hoppas verkligen att det ändras. 
22. Var på kent/winnerbäck/robyn i Sthlm med min älskade vän. 
23. Åkte till Popagande med bästisen och såg Håkan, 
24. Fyllde hela 18 år och en av presenterna var att se Håkan.
25. Jag klippte lugg och färgade håret blondt. 
 
Jag har levat. 2014, here I come. 
 
(Här kommer en eloge till alla som orkade läsa detta. Puss) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0