23.29//tänk om

 
Idag när jag balkonghängde med finaste Emma, så började vi prata om hur livet hade sett ut om man inte gjort valen man har gjort. Det är faktiskt lite läskigt när man tänker efter. 
Tänk om jag aldrig träffat de personer jag har i mitt liv nu som jag värderar högst av allt? Tänk om jag inte hade haft de förhållanden jag haft, och tänk om de hade slutat annorlunda eller inte alls? Valt andra och kanske aldrig fått känna som jag känt med det killar jag varit tillsammans med, om man aldrig blivit kär. Tänk om jag hade valt Västerås istället för Avesta, eller ännu värre; tänk om jag valt Fagersta istället och varit kvar i att känna mig fel och missanpassad? Tänk om jag inte ens flyttat till Fagersta där för snart 10 år sedan, och att jag bodde kvar i Stockholm och hur hade jag varit då? 
Tänk om jag inte hade blivit född. Tänk om mina föräldrar aldrig hade träffats på den där krogen för 20 år sedan.
Så konstigt när man tänker efter. 
Men jag vet iallafall att jag är menad att vara här, som alla andra. 
 
Till alla som tvivlar på sin existens: Ingen är värdelös, för då skulle man inte finnas från första början.
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0