23.11//SISTA NATTEN. (DRAMATISK RUBRIK RIGHT?)

Nu sitter jag här, i mitt stora och nästintill tomma rum. Mattan, pianot, tvn, bord och kläder är placerade i vardagsrummet nere, och jag sover inte ens med mitt täcke inatt. Jag spenderar alltså min sista natt här på väldigt länge. Jag vet inte riktigt vad jag ska känna eller säga, jag är rätt tom på ord just nu. Tom på känslor. Glad över att det händer, glad över att få se om jag klarar mig själv. Att jag kommer ligga och sakna Zickan är ett faktum, kommer sakna att ha något stort och orangehårigt som slickar på mina fötter (och nu pratar jag INTE om en fet och hårig ginger med fotfetisch, utan om mina bästaste kissekatt.) och gosar med mig när jag är nere. 
Jag kommer sakna att inte ha Agnes 20 meter ifrån mig, att inte ta cykeln till Aren amed Sofie och jag kommer sakna att ha mamma och pappa där hela tiden. Men samtidigt så är jag taggad till att ha mer frihet, slippa åka den där dryga bussresan fram och tillbaka, att få prova på att leva ensam och kunna ha kläder som inte är nerhårade med katthår. 
Det enda riktigt jobbiga i detta just nu är att jag känner mig... Nedpackad. Hela mitt liv ligger just nu i kartonger och påsar och det gillar jag inte. Ska packa upp och fixa iordning imorgon tills jag somnar med huvudet i flyttkartongen. 
Just nu orkar jag inte tänka på annat än att jag imorgon flyttar ut från Risbrovägen 6 i Fagersta där jag bott de senaste 5 åren. Jag orkar inte tänka på att jag har en debattartikel att skriva, att vi ska spela i aulan snart (och min röst villinte som jag vill.) att jag har en spanskaläxa och att jag är känslomässigt uppochnerochinochut. Jag ska flytta imorgon, bara det är stort nog för att övertäcka allt annat. 
Imorgon. Imorgon. Imorgon. Imorgon. Imorgon. 
Jag är rätt nervös ändå.
 

Kommentarer
Postat av: gb

fan vad snygg du är!!

2012-09-26 @ 20:40:19
URL: http://blacknyellow.devote.se

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0