DAG 14 - MINA RÄDSLOR

Jag har två stora rädslor.
En är ormar. De som känner mig vet att jag inte ens kan se en orm på tv utan att hyperventilera. Kan låta töntigt, men om jag skulle hellre dö än att var i närheten av en orm. Ryser på bara tanken.

Den andra är att falla. Det finns många sätt att se det. Ett är de mer fysiska, så jag kan inte dyka, inte hjula(stavning?) och inte göra något annat gymnastiskt. Det gör mig automatiskt en aning höjdrädd. Det andra är mer psykiskt, jag pallar inte att faila. Jag vill alltid vara så bra som möjligt, men när det inte går så mår jag jättedåligt. Prestationsångest kallas det tydligen. Hm.

Sen har jag väl fler små rädslor som inte kan mäta sig i storlek med dessa två. Saker som små rum, knivar, att bli sårad och fiskmåsar. Så det värsta som skulle kunna hända mig är alltså att kastas ner i en ormgrop. Så ni alla halvpsykon vet.




Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0