HÅR OCH SÅ

Sliten som aldrig förr efter jobbet, trots att det aldrig varit så lugnt som det varit idag. Så nu ligger jag slutkörd i sängen med en huvudvräk utan dess like och ett grinigt beteende. Mamma kommer med pizza sen, då blir det bättre. Låter som om jag är skitlat, men pizza står på menyn för hela familjen så. Åh, jag längtar efter den utsökta blandningen av kolhydrater, kalorier och transfetter samt Guds gåva i drycksform aka Cola. Mums.
-
Och nu i denna vända så håller jag på och funderar över mitt hår. Jag har inte klippt mig sen snart precis ett år sedan, så långt är det. Och platt. Vill göra något nytt, men vad vet jag inte. Det röda blir kvar, och det ska blir rödare. Sen är frågan om jag ska klippa av det och hur mycket, och om jag ska satsa på raklugg igen (Jäääävligt sugen igen, trots at tjag vet att jag hatade mig själv för att jag gjorde samma klipp för snart ett år sedan.) eller om jag ska köra som vanligt på lång snelugg. Om jag ska klippa upp det eller ha samma längd på hela skiten.
JAG ORKAR INTE.
Här ser ni min icke så vågade hårresa hittills. Stolt.
Brunt, långt. Små fjorre-aningar. Nej ursäkta, stora i jämfört med nu.
Ganska många år innan. Liten, bond och oskyldig. Söt unge. Hockeyfamiljens spår syns här, hockeyfrilla och allt.
Det mest vågade jag gjort hittills. Agnes tvingade mig in i frisörstolen efter månader av tjat om förändring. Bra blev det väl. Dock ångrade jag längdklippet. Som alla andra 14-åringar.
-
PIZZAPAUS
-
Och så det senaste. Dock så är det inte ens hälten så rött som då, utan med brunrött. Så innan nästa blodbad i badkaret så blir det blekning.
-
Oj vilket långt inlägg det blev. Oj det handlar mestadels om mitt hår. Oj men det är min blogg så oj jag bryr mig inte. jag har inte hittat något värt att skriva på flera dagar nu, så allt kommer väl nu.
Jag kom inte längre med mina håridéer, så kom gärna med förslag. Äsch, bäst att köra en fet Britney och bara glida igenom livet. Hellja.
Min förbildddddd!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0