02.51//SENARE ÄN VAD JAG TRODDE OCH LÄNGRE ÄN VAD JAG ANAT.

Nu har jag jobbat klart på kafét och jag är så slut. Mycket stress och alldeles för mycket fika som jag glufsat i mig, men det är ändå ett trevligt jobb. Nu har jag en vecka ledigt, sen på måndag börjar jag på Verket. Även om jag hört att det är SÅ tråkigt där så ska det bli kul, mest för jag slipper åka buss och tåg till jobbet den här gången. Om mindre än en månad börjar jag sista året på gymnasiet och innan dess ska jag hinna med att slappna av inför det. Jag är så förbannat skoltrött, men jag kämpar på in i det sista. Körkortsplugget börjar komma igång på allvar och jag SKA ha körkort innan året är slut (om jag så gärna måste gör det den 31 december). Hösten börjar bra med kent/Winnerbäck/Robyn på Tele2 och sen en vecka efter är det Håkan och Popaganda som gäller. Sen är det någon månad tills jag fyller 18 hela år. Sen börjar alla studentgrejer. 
Jag ser verkligen fram emot hösten.
 
Dessutom har jag varit helt och hållet pescavegiterian i ett år nu!
Jag är fortfarande så nöjd med mitt val och det är inget jag tänker på längre. Jag har redan vinkat hejdå till alla fördomar och dömade ord om min kost, så nu är jag bara en vanlig kanin. Ett mål för nästa år av veg-kost är att dra ner på fisk ännu mer och köra hårdare på soyaprodukter som mjölk och yogurth. 
Jag är så glad att alla accepteratoch stöttat mig i det (OMG låter som att det är värsta grejen, men det är det ju) och jag ber så mycket om ursäkt för alla middagar jag krånglat till haha. Men jag ska ta tag i detta nu, och förhoppningsvis ta atg i träningen igen på ett lugnt sätt. Av andra anledningar har jag varit mycket svag och trött, så min "fyra-dagar-i-veckan-biffg-som-fan"-tid har försvunnit helt. Men jag hoppas att jag kommer kunna ändra på det, en dag. När jag klarar det. 
 
Detta förvandlades snabbt till ett lite känslosamt inlägg, men det behövs ju också. Just nu mår jag faktiskt rätt bra, rätt ofta. De som känner mig vet att jag inte haft ett lätt år, men är glad att det börjar bli bättre. 
Jag har ju så himla mycket att se fram emot! Jag börjar även tänka på mitt liv efter skolan, om hur jag ska göra. Efter skolan börjar livet brukar man ju säga. Jag hoppas att det stämmer
Jag måste också bara outa att jag är så grymt stolt över mina vänner som kommit in på bra högskolor, eller bestämt sig för vad de ska göra den kommande tiden. Ni är fan bäst allihop.
 
Ska avsluta detta med att säga att idag har jag rest hem från jobbet i två timmar sammanlagt, myst med Norea, hängt med Emma och Tobbe och sedan nattbadat. På tisdag kommer Malin som jag saknar så mycket, och imorgon ska jag förhoppningsvis klippa mig. Detta var egentligen det jag skulle skriva i detta inlägg, men orden bara rinner ut ur fingrarna på mig. Nu ska jag dock kika in på Tumblr och sen sova. 
 
Jag har så mycket att se fram emot. Och känn ingen sorg. 
 
 
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0